måndag 11 juni 2007

Hemma igen

Jaha då var man hemma i verkligheten igen : ) Har varit helt väck av jetlag några dagar men nu börjar allt kännas som vanligt igen. En fantastisk resa på alla sätt & vis.. Vi kom dit mitt i värsta värmeböljan, på både gott och ont såklart, men bättre det än regn.. Har nog sett det mesta som man "måste"( ja sånna där grejer som Empire state building, frihetsgudinnan, Ellis island, wall street, ground zero, central park, ett antal musèer mm mm mm).. Men staden skulle nog kunna utforskas i oändlighet!! Det känns som hur långt man än går på en dag har man ändå bara sett en liten bråkdel av allt! (Washington var också kul att se men det räckte gott och väl med en dag där för när man väl kikat på det man måste, typ kongressen och vita huset, så fanns det inte mycke mer att göra. En ganska "död" stad kändes det som). Boendet var perfekt, precis intill times square och alla teatrar (vi var på två kanonbra musikaler)och det var ju där allt liv var på kvällen så vi behövde aldrig gå långt då : )
Shoppingen var inte så illa den heller.. Hittade inte alls så mycke kläder som tänkt (tyckte outletbutiken som var så känd var sunkig och lite omodern och de små svindyra märkesbutikerna på fifth avenue.. Hmmm, Ja dom passade väl inte riktigt min plånbok *harkel*) Sephora (sminkbutiken) blev nog storfavoriten.Fick med mig en hel uppsättning nytt i.d smink (mitt nya beroende)hem *lycka* Hittade även en gata av en slump där det låg massor av kinesiska pärlbutiker (med nästan lika låga priser som i Kina)så en del pärlor blev det också. Jättebutiken Macys var förstås också skoj att ströva omkring i (där tillbringade jag faktiskt en hel dag för mig själv och hann ändå inte gå igenom alla avdelningar) Ja, en helt igenom underbar resa har det varit iallafall (trots 100 skavsår & blåsor på fötterna)!!

Och så några halvkassa bilder(finns mycke bättre i de andras kamera , men har inte orkat lägga över dom än)..

Downtown (taget från Empire state building)..


Från turen ut till frihetsgudinnan..



Från promenad i central park..


Times Square på kvällen..

1 kommentar:

Rebecka sa...

Yippi!!! Äntligen hemma!!! du får komma och vibrera när som helst;-) Bara att komma!!! Hihi! Imorn på förmiddagen har jag möte man sedan är jag ledig, på fredag tar brorsan studenten men den dagen blir väl heller inte så jätte upptagen eftersom han ska ut på stan och fira sen;-) Lycka! Kommer ihåg känslan. Så jävla underbart!!! Det låter som att ni har haft en trevlig resa. Får väl höra en närmre rapport sen va! Kramar!