onsdag 20 juni 2007

Tvångsscrappat : )

Igår, efter ca en månads totalblockering tvingade jag mig själv att göra några LO:s. Resultatet blev inte som jag hoppats direkt. De e så mycke runt omkring just nu som tar all fokus och orkar man inte gå in för det man gör så blir det väl heller inte bra antar jag.. Men men..

Här är en till Lissabon albumet. Gillar de här BG papprena så mycket, men tycker det är sk*t svårt att göra nåt snyggt av dem.


Och här är en till mitt evighetsprojekt..Florida albumet som aldrig kommer bli klart : ) Den kändes fel redan från början och hur jag än gjorde blev det inte bättre. Hafsade bara ner lite journaling till slut för att få den klar och då blev den visst ännu värre.. hehe


Och här är den värsta av dom.En sån där måste LO (även den till Florida albumet) Gjorde den på ca en kvart (rekord för mig) och jag orkade verkligen inte bry mig. Försökte mig på lite doodling a la Annika 5064, för att "lätta upp" den lite, men det hjälpte föga


Och så några kort också. Fortsätter med budget alternativet och ritar av för hand. Det går rätt bra tycker jag, men måste nog investera i något bättre att färglägga med, för akrylfärgen är omöjlig att blanda till bra nyanser.
Här är ett kort som syrran ska få när hon klarar golfuppspelet (förhoppningsvis idag : ) Tyvärr blev den stackars kotten lite väl orange : )


Och ett tackkort som jag blev någorlunda nöjd med iallafall. Har klippt ut motivet och fäst med 3D kuddar men de syns visst inte så bra


Nu måste jag inhandla en massa nytt känner jag! Sen kommer jag kunna göra jättesnygga LO:s!... I wish ; )

9 kommentarer:

SasSa sa...

Men sååå fina! Lessen men jag kan inte ge något Ris! Inte för att jag inte kan med utan för att de är så fina! Så det blir bara massa rosor från mig!!! Keep up the good work! Hoppas du kommer ur blocken. Städa i scrap-hörnan/rummet/grejerna, det brukar jag göra och då blir jag ofta sugen på att skapa igen.
Kram SasSa

Jo sa...

Men du.... inte ska du vara så missnöjd! Jag tycker faktiskt att de är riktigt fina, kanske att den sista Lo:n inte riktigt...är lika fin som de första, men de två översta gillar jag mycket! Sådeså!!
Hoppas blocken släpper snart så du kan känna dig nöjd med vad du skapar. För det är visst fint!
Kram Jo

Anonym sa...

Tjohooo! :-D

Anonym sa...

De är väl jättefina - har svårt att ge ngt ris alls. Och korten tycker jag är jättesöta - är det akrylfärg du målat med? Måste ju vara svårt att få till bra nyanser då men du har lyckats bra!
Hoppas blocken släpper snart för du är jätteduktig!
Kram M

Claudia79 sa...

Hej vännen! Inget ris från min sida!! Allt är supersnyggt gjort....jo, föresten en sak ska jag gräla på dig om;-) Du måste inse att du gör superfina saker, som är unika och jättefina!! Det är det enda ris jag kan ge....;-)
*Kram*

Anonym sa...

Ojoj.. så missnöjd över dom *kliar i huvudet!* Dom första 2 lo:erna tycker jag är jätte fina och jag håller med dig Bg papper är skit svårt att göra nå snyggt av så där har du verkligen lyckats! Den tredje tycker jag ser tom och platt ut (oj vad elakt det lät) men jag har inte den blekaste om vad jag skulle lägga till eller hur.. sen måste jag ju bara få säga faaaaan vad du kan rita då! Syns ju inte för fem öre att du ritat stämpelmotiven själv! Go girl! /Sosofofie

Unknown sa...

Jag tycker om alla tre LO´sarna! Särskilt den med BG-papperna - så fin! Söta kort också :-)
/Willea

Ann Parknert sa...

Visst är det svårt att scrappa med Basic Grey!!! Mina bara ligger kvar jämt haha! Kvällstid är HELT perfekt, den första är jättefin med. Att den sista är lite okordinerad är väl inte så knepit när du "hastade" på. Men det gör man ibland! Alltid när jag gör hela album så finns det kort, eller sidor, som man inte får en känsla för. Skit samma. OM man har lust kan man ju ändra en annan gång, brukar jag trösta mig med!

Malin sa...

Va alla LO.sarna e ju jättefina!!!
Du har ju lyckats använda papper som e jättesvår scrappade å fått till det riktigt bra!
Det enda jag tänkte på var att du kanske skulle haft ett lite större kort på den första det sjönk in lite i pappret, men att du har lyckats så bra med BG papprena tycker jag att du ska vara mäkta stolt över jag tycker dom e s*it svåra!!!